Role-Play Games - kolejne szkolenia
Na początku lutego 2025 r., odbędą się dwa szkolenia, na których pedagog i psycholog szkolny, oraz dwóch nauczycieli przedmiotowców doskonalić będzie umiejętności z zakresu projektowania i tworzenia scenariuszy gier fabularnych z odgrywaniem ról (Role-Play Games). Przeprowadzone będą również symulacje sesji RPG w oparciu o materiały przygotowane w trakcie prac nad projektem współfinansowanym w ramach programu Erasmus+.
Gry fabularne stanowią interesującą formę rozrywki, która może się stać doskonałym narzędziem wykorzystywanym w czasie lekcji przedmiotowych jak
i w codziennej pracy pedagogów i psychologów szkolnych. Warto zapoznać się z artykułami z linków zamieszczonych poniżej. Znajdziemy tam sporo informacji na temat korzyści edukacyjnych płynących z gier planszowych. Zachęcam do lektury.
Wellness Wednesday – 5 Mental Benefits of Board Games
Pogramy dzisiaj? Gry planszowe na lekcji
Gry planszowe jako narzędzie edukacyjne
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2025-01-14
Kolejny Numer Newslettera projektu Erasmus+ EuLab Role Play Gaming (RPG)
Przedstawiamy kolejny Numer Newslettera projektu Erasmus+ EuLab Role Play Gaming (RPG), w którym informujemy o spotkaniu partnerów projektu w Rzymie w dniach 28.10.2024 - 30.10.2024.
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2024-12-14
Pierwszy Newsletter projektu
Progres prac nad projektem „EUropean LABoratories of Role-Play Gaming to promote school social and emotional culture” można śledzić na stronie internetowej
https://www.eulabrpg.eu/en/project/
Znajdują się tam aktualności związane z realizacją projektu, a także ulotki i newslettery.
@pascal_english_school_lemesos
@mtu_ie
@xlo.katowice
#Eulabrpg #ErasmusProject #RolePlayingGames #Education #Erasmusplus #KA2
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2024-11-14
Projektowe spotkanie w Rzymie
W ostatnim tygodniu października w Rzymie, odbyło się trzydniowe spotkanie koordynatorów projektu EuLabRPG, „European LABoratories of Role-Play Gaming to promote school social and emotional culture”. Gospodarzami wydarzenia byli Consorzio ROMA i LabGDR. X LO reprezentowała prof. Bernadeta John-Jankowska, szkolna koordynatorka projektu. Podczas spotkania koordynatorów omówiono postępy prac oraz wyniki dotychczasowych działań. Koordynatorzy wymienili się doświadczeniami oraz najlepszymi praktykami z wcześniejszych etapów projektu, co pozwoliło na opracowanie strategii na kolejne miesiące. Organizatorzy spotkania, LabGDR i Jano Studio wyjaśnili metodologię gier RPG, a zaproszeni goście omówili psychoterapeutyczny wpływ gier RPG na graczy. Uczestnicy spotkania zdobyli praktyczne doświadczenie w grach RPG, korzystając z dwóch scenariuszy opracowanych w Rzymie. W kolejnych miesiącach zorganizowane zostaną warsztaty dla nauczycieli i uczniów instytucji partnerskich.
Kulturowym uzupełnieniem szkolenia był spacer po dzielnicy Pigneto, charakteryzującej się wielokulturową atmosferą, i związanej z życiem Piera Paolo Pasoliniego. Autorami pełnych pasji prezentacji i warsztatów byli Marco Schicchitano, Eleonora Tempesta, Eugenio Nuzzo, Laura Cardinale i Davide Colangeli.
Spotkanie zakończyło się pozytywnym odbiorem i zmotywowało uczestników do dalszej pracy nad projektem. Koordynatorzy wyrazili gotowość do ścisłej współpracy i wzajemnego wsparcia, aby osiągnąć wszystkie cele projektu.
https://eulabrpg.eu/en/
@Labgdr
@pascal_english_school_lemesos
@mtu_ie
@Consorzio
@xlo.pl
@Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης
#Eulabrpg #ErasmusProject #RolePlayingGames #Education #Erasmusplus #KA2
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2024-11-07
Pierwszy numer naszego Biuletynu
Publikujemy pierwszy biuletyn projektu EuLabRPG realizowanego w ramach programu Erasmus+ we współpracy z partnerami z Irlandii, Cypru, Grecji i Włoch. Wkrótce udostępnimy również jego polską wersję. Zachęcamy do lektury.
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2024-10-09
Spotkanie partnerów projektu EuLabRPG
02.10.2024 w przestrzeni wirtualnej odbyło się kolejne spotkanie partnerów projektu EuLabRPG realizowanego w ramach programu Erasmus+ we współpracy z partnerami z Irlandii, Cypru, Grecji i Włoch. Na spotkaniach omawialiśmy dotychczasowe działania prowadzone w ramach wdrażania projektu i planowaliśmy spotkanie szkoleniowe, które odbędzie się w Rzymie w ostatnim tygodniu października. Zachęcamy do śledzenia naszej strony internetowejhttps://eulabrpg.eu/en/
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2024-10-07
Akredytacja Erasmus+ na lata 2024-2027 dla XLO
W roku 2024 w wyniku konkursu wniosków X Liceum Ogólnokształcące im I.J. Paderewskiego Akademickie w Katowicach otrzymało Akredytację Erasmus+ na lata 2024-2027 na organizowanie kursów szkoleniowych i wymian międzynarodowych dla nauczycieli i uczniów X LO. Autorem i koordynatorem projektu jest Bernadeta John-Jankowska. Na blisko 590 wniosków w sektorze Edukacja szkolna złożonych w ramach akcji 1programu Erasmus+ w konkursie 2023 (KA120-SCH), akredytację otrzymały tylko 102 szkoły, 8 z Katowic, w tym X LO. Zajęliśmy 74 miejsce na 102 przyznane akredytacje. Akredytacja dotyczy Akcji 1, czyli indywidualnych wyjazdów szkoleniowych dla nauczycieli oraz wyjazdów grupowych dla uczniów. Głównym celem programu jest polepszenie jakości pracy szkoły i nadanie jej wymiaru europejskiego, poprzez zdobycie nowych kwalifikacji przez reprezentantów grona pedagogicznego dzięki udziałowi w mobilnościach zagranicznych w następujących obszarach:
Projekt EuLabRPG ruszył po wakacjach
We wrześniu, po przerwie wakacyjnej, wznowiliśmy prace nad projektem EuLabRPG "European LABoratories of Role-Play Gaming to promote school social and emotional culture" realizowanym w ramach programu Erasmus+ we współpracy z partnerami z Irlandii, Cypru, Grecji i Włoch. Zachęcamy do śledzenia działań projektowych, na stronie internetowej: https://eulabrpg.eu/en/
Autor: Bernadeta John-Jankowska 2024-09-15
SCIENCE IN EVERYDAY LIFE - kolejny międzynarodowy projekt
SCIENCE IN EVERYDAY LIFE, to tytuł projektu międzynarodowej współpracy realizowanego w okresie od stycznia do czerwca 2024 przez grupę uczniów z naszej szkoły, we współpracy z uczniami Gymnazium Blansko w Czechach (https://www.gymbk.cz/)
Uczniowie i ich nauczyciele spotkali się łącznie na trzech spotkaniach online, a także pracowali w swoich zespołach nad określonymi tematami z wykorzystaniem narzędzi komunikacji internetowej.
Na pierwszym spotkaniu wspólnie się poznaliśmy, zaprezentowaliśmy naszą szkołę i nasz kraj. Uczniowie mieli również okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat kraju partnerskiego, poprzez udział w quizie.
Drugie spotkanie odbyło się już w grupach roboczych na Teams, a na ostatnim spotkaniu uczniowie zaprezentowali rezultaty swojej pracy. Pomiędzy drugim a trzecim spotkaniem minęły dwa miesiące, w czasie których uczniowie wspólnie pracowali nad przydzielonymi im zadaniami.
Współpraca z Czechami była doskonałą okazją do rozwijania kompetencji kluczowych, w tym wykorzystanie umiejętności IT, pracy zespołowej i komunikacji w języku obcym. Przygotowane w formie prezentacji materiały dotyczyły np. gotowania w szybkowarze, funkcjonalności termopary, grawitacji lub procesów fizycznych zwykle związanych z prowadzeniem samochodu.
W przyszłym roku planujemy kontynuację współpracy z Gymnazium Blansko, ale tym razem planujemy spotkanie w świecie rzeczywistym, a nie wirtualnym.
Szczególne podziękowania dla koordynatorki projektu ze strony czeskiej – Dany Drazilowej, oraz wszystkich uczniów którzy włączyli się w realizację projektu.
Autor: Bernadeta John-Jankowska i Dariusz Kurek 2024-06-11
Strona 1 z 2